środa, 20 listopada 2013

Subiektywny Przegląd Piosenek Kibica 2/2

I lecimy dalej, z lekkim poślizgiem z uwagi na mój tęczowy kaszel i ogólną średnią zdolność do pracy.

6. Hermes House Band - Hit the Road Jack
 Ziemo wspominał o tym utworze i jego roli na parkietach NBA. Mnie cała twórczość HHB kojarzy się jednak przede wszystkim ze świetną zabawą na stadionie czy pod skocznią. Holenderska grupa słynie z przeróbek kultowych hitów (m.in. "Live is life", "I Will Survive"...) na potrzeby masowych imprez na świeżym powietrzu.

5. Stauros - Jaki tu spokój
Wystarczy, że usłyszysz: "Jaki tu spokój, na na na na", i już wiesz - spokoju z pewnością nie będzie. Przez długie sezony największy hit meczów żużlowych na toruńskim stadionie - najpierw na Broniewskiego, potem na Motoarenie. Od jakiegoś czasu nie słyszę tej piosenki w ogóle, a szkoda: jest polska, swojska i każdy kibic umie ją odśpiewać :)

4. Il Divo & Celine Dion - I Believe In You / Je Crois En Toi
Kiedy pytają mnie: "co to tu robi?", odpowiadam - "Jest. I nie tańczy". Mam słabość do "I Believe In You", słucham tej piosenki namiętnie przed każdą ważniejszą imprezą sportową. Wybrałam duet Il Divo i Celine Dion do przeglądu jako reprezentanta niesamowitej płyty "The Voices of FIFA World Cup 2006", choć na ucho szepnę, że "Zeit. Dass sich was dreht" Herberta Groenemeyera (oficjalny hymn mundialu 2006, znany też jako "Celebrate The Day") stoi w mojej klasyfikacji równie wysoko.

3. Shakira - Waka Waka
"Waka waka" - przebój ostatniego mundialu (chociaż przebiły go wuwuzele) i hit wakacji 2010 - i dziś podrywa do tańca. I co z tego, że niewielu kibiców umie zaśpiewać coś więcej niż "waka waka eeee"? Tekst "Macareny" też mało kto zna. Futbolowa Shakira, taneczny kawałek i wspomnienie gorącego mundialu (pamiętacie te afrykańskie upały, które podówczas dosięgły i Polskę) - czegóż chcieć więcej?

2. Zuzanna Szreder - Biało-czerwoni
Szukając tej piosenki na Youtubie, znalazłam nagrania z meczów żużlowych, piłki ręcznej, siatkówki... Sama z Zuzanną Szreder (i to na żywo) zetknęłam się po raz pierwszy na Grand Prix we Wrocławiu w 2006 roku, a że była to moja pierwsza w życiu Grand Prix, pozostał sentyment do piosenki, co tu kryć, patriotycznej (odnośnie sportowego patriotyzmu patrz: poprzednia część zestawienia i Marek Torzewski z "Do przodu, Polsko"). Ktoś mi ostatnio mówił, że Zuzanna wyje - ale to wycie jest ładne, polskie i z dobrym tekstem, więc dlaczego nie?

and the winner is...

1. Piersi - Bałkanica
Na moim prywatnym szczycie - polski akcent! Hit tegorocznych wakacji i minionego sezonu żużlowego. Nigdy nie zapomnę szalonego teledysku do "Bałkanicy" podczas Grand Prix Słowenii w Krsko, teledysku, który podsumowywał bałkańskie rundy elitarnego cyklu. "Bałkanica" królowała i w Polsce - na finałowej Grand Prix w Toruniu rozbrzmiała trzykrotnie i za każdym razem tysiące kibiców zdzierało sobie gardła, śpiewając: "Będzie, będzie zabawa, będzie się działo i znowu nocy będzie mało". Piersi, czy się to komuś podoba, czy nie, zrobiły gigantyczny hit i mam nadzieję, że sportowa kariera "Bałkanicy" nie zakończy się wraz z ostatnimi akordami tego roku.

A jakie są Wasze ulubione kibicowskie kawałki? Dzielcie się (i mnóżcie) w komentarzach :)

PS: Dodatek do Subiektywnego Przeglądu sprzed tygodnia, czyli piosenka, o której zapomniałam w natłoku zajęć wszelakich:
Bez miejsca. Lyube - Futboł (Футбол)

 

3 komentarze:

  1. "Bałkanica" fajna jest, "Hit the Road Jack" rządzi, a "Jaki tu spokój" trochę działa mi na nerwy :D A co mogę dodać od siebie? Proszę bardzo:

    1. Gerry & The Pacemakers - "You'll Never Walk Alone"

    http://www.youtube.com/watch?v=OV5_LQArLa0

    Hymn piłkarskiej drużyny Liverpool FC. W wykonaniu kilkudziesięciu tysięcy gardeł coś niesamowitego, a tu trochę lajtowa wersja studyjna :)

    2. "I'm forever blowing bubbles"

    http://www.youtube.com/watch?v=pnQX8_dqnBg

    Piosenka napisana na początku XX wieku, uznawana dziś za hymn piłkarzy West Ham United. Znana z filmu "Green Street Hooligans", którego fragment z tą piosenką jest w filmiku :).

    3. R. Kelly - "I believe I can fly"

    http://www.youtube.com/watch?v=yukp49fI8Uk

    Piosenka kojarząca się z koszykówką i filmem "Kosmiczny Mecz" :) Piękna :)

    4. Maryla Rodowicz - "Futbol"

    http://www.youtube.com/watch?v=GTmlWdXr_44

    Fajna piosenka na cześć "Orłów Górskiego" :)))

    5. Gen - "Antimadridista"

    http://www.youtube.com/watch?v=HWOIo5UnPHo

    Punkrockowy kawałek dla każdego antimadridisty :)

    Dobra, więcej mi się nie chce wymieniać, bo nie skończyłbym pewnie do jutra. Marzy mi się stworzenie takiego katalogu ze sportowymi songami ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o "You'll never walk alone", jest wersja, która mnie nieodmiennie urzeka:
    http://www.youtube.com/watch?v=LzS1Ywo-JuE
    :D

    OdpowiedzUsuń